Младеж за разбирателство България

фондонабиране PDF Print E-mail

Fundraising

Думата „фъндрейзинг“ произлиза от английски и представлява събиране на средства за благородни цели. В днешно време има много фирми, които насърчават и съдействат на ангажирани младежи и активни доброволци. С малко късмет и търпение можеш да срещнеш мениджър, който сам като ученик е мечтал да участва в ученически обмен. Такива хора най-често са склонни да проявят интерес към каузата ти и да си сътрудничат с теб.

За да успееш във фъндрейзинга, трябва първо да изготвиш стратегически план. Като за начало, помисли кой би те подкрепил в региона, в който живееш. Полезни контакти например биха били познати на родителите ти, познати от училище, твоите учители или дори университетът, както и приятелите ти. Фирми от околността са по-склонни да финансират действащи в региона, в които оперират те самите.

Насочи се първо към фирми, които вече са дейни в сферата на проекта ти (образование, ученически обмен) или имат известна връзка към него. По този начин ще са по-отворени към каузата ти и по-лесно ще приемат аргументите, които им представяш. Преди да се представиш на фирма, трябва добре да се подготвиш - обърни внимание на следните аспекти:

- Фирмата има ли интерес към училището/ университета/ общността/ сферата на образованието/ междукултурния обмен?

- Фирмата има ли интерес към проекта ти?

- Имаш ли възможността да рекламираш фирмата чрез радио/ блог/ социални медии/ постери или друго?

Фъндрейзингът е вид маркетинг, т.е. твоята задача е да продадеш проекта си по най-добрия начин. Това е важно за него, тъй като дарителите ще следят най-вече ангажираността и амбицията ти. Когато те видят, че ти даваш всичко от себе си и стоиш твърдо зад каузата си, шансът да те подкрепят се увеличава драстично.

Важно е да покажеш на фирмата защо трябва да финансират точно теб, както и какво можеш да предложиш в замяна.

В писмения си текст трябва добре да формулираш искането си. Имай предвид, че имейлът е добър и безплатен начин да се свържеш с контакта си. От друга страна, писмото, като по-старомоден начин, би могло да се окаже даже и по-ефективно.

Как да финансираш обмена си?

Важно е да знаеш точния адрес и името на лицето, което искаш да адресираш. За тази цел най-добре се обади на фирмата и потърси правилния човек и контактите му.

Писмото ти трябва да съдържа следните точки:

- Кой си ти? (представяне)

- Каква е причината да искаш да се свържеш с конкретната фирма/ лице/ институция?

- Каква е целта ти и кой ще спечели от това/ какви са ползите?

- Защо смяташ, че това е правилната фирма и е добре точно тя да те подкрепи?

- До каква степен желаеш фирмата да те подкрепи за твоя обмен? (да покрие самолетен билет/ такса за училище/ друго)

- Какво предлагаш в замяна?

- Твоите координати за обратна връзка.

Изкажи се кратко и имай наум, че контактът ти във фирмата получава много други запитвания. Разбира се би помогнало, ако познаваш точен човек във фирмата, с когото да се свържеш. Това би изкарало запитването ти по-нагоре в класацията. Възможно е отначало да не получиш отговор от различни фирми, тъй като много от тях са прекалено заети. Поради тази причина можеш да се обадиш няколко седмици по-късно и да провериш дали има отговор на запитването ти. Ако искаш да пишеш за проекта си например в блог или подобна платформа, можеш да препратиш линка на фирмата. Така бъдещите ти спонсори могат да се информират за проекта ти в крачка.

Платформи за дарителство

Платформите за дарителство могат да бъдат ползвани не само от регистрирани фирми, но и от частни лица като теб. Там можеш да представиш своя проект и да търсиш спонсори, които биха помогнали на каузата ти.:

www.betterplace.de

www.helpedia.de

www.sencietz.org

https://www.gofundme.com/

Crowdfunding

Краудфъндингът се използва най-вече за проекти свързани с изкуство, но следните платформи също могат да бъдат полезни:

www.inkubateo.com/de

www.mysherpas.com

www.pling.de

 

Допълнителни препратки:

www.weave.de/linklisten/fundraising-2-0

http://alexagroener.de/_pdf/altruja_Studie2012.pdf (проучване, което показва колко важен и резултатен е онлайн фъндрейзинът)

http://www.slideshare.net/joergreschke/fundraising20-map-for-good

http://stepbystepfundraising.com/products/sample-fundraising-letters-book/

https://study.yfu.org/fund-my-exchange

 

 

Впечатления

Не очаквах да бъде лесно, а и не исках да е така, защото не би било така истинско. Това бе едно пътуване в търсене на себе си и на приятели в една непозната страна. Светът ми стана по-близък, но и онзи копнеж по родната стряха също много се засили.

Ива Терзиева, 1999/2000 г.

Имаме и Facebook

Намери ни в Twitter


hd porno porno izle travesti izmir travesti istanbul travesti porno porno izle porno